Leerlingproducten om leerstof te verwerken
Doelstelling
Aan het einde van deze themasessie:
- weet je wat leerlingproducten zijn;
- kun je leerlingen of studenten begeleiden bij het verwerken van leerstof m.b.v. een digitaal leerlingproduct;
- heb je een idee hoe je dit kunt inzetten in je eigen onderwijs;
- heb je een opdracht die je “morgen” in je eigen onderwijs in kunt zetten.
Inhoud
In deze themasessie ervaar je hoe het voor leerlingen of studenten is om een verwerkingsopdracht te maken in de vorm van een digitaal product. We kijken ook naar hoe we dergelijke producten kunnen beoordelen, bijvoorbeeld met behulp van rubrics en de daarbijbehorende feedback. Daarnaast besteden we aandacht aan het maken van een goede opdracht: hoe zorg je er al in de instructie voor dat leerlingen/studenten weten wat ze moeten doen en hoe en waar zij terecht kunnen voor hulp?
Je hebt tijd om niet alleen te experimenteren met een voor mogelijk interessante toepassing, maar ook om een opdracht te ontwikkelen die je ‘morgen’ aan jouw leerlingen of studenten kunnen geven. Zo ontdek je digitale manieren om leerstof op een andere manier te verwerken en zichtbaar te maken.
Bij jou op school?
Via het inschrijfformulier kun je je inschrijven voor deze themasessie. Staat de themasessie niet meer op de agenda of wil je deze op jouw school aanbieden? Bijvoorbeeld op een studiedag. Dat kan natuurlijk ook. Een van de docent/trainers van OnderwijsArena komt dan naar jouw school, wanneer het jullie past, voor een themasessie van 2,5 tot 3 uur of voor een of meerdere workshops van 1 tot 2 uur. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Practice what you preach
Onze themasessies zijn zo vormgegeven dat inhoud en vorm naadloos op elkaar aansluiten.
Morgen direct toepasbaar
Onze themasessie zijn goed onderbouwd, maar tegelijkertijd ook heel praktisch en concreet.
Leren door ervaren en zelf doen
In onze themasessies ervaar en leer je hoe jij het zelf kunt doen in jouw eigen onderwijs.